Materiały z tej grupy przeznaczone są do zbrojenia warstw asfaltowych nawierzchni komunikacyjnych lotnisk, autostrad, dróg, ulic itp. Dla każdej kategorii ruchu. Zbrojenie można stosować w remontowanych lub nowo budowanych nawierzchniach, w przypadku poszerzeń konstrukcji, w dylatacjach mostowych itp. Warstwa pośrednia nawierzchni bitumicznych zmniejszająca propagacje spękań od podbudowy związanej cementem albo na złączach występujących przy poszerzaniu istniejących jezdni lub połączonych różnych typów nawierzchni.
W grupie tej wyróżniamy trzy podgrupy:
funkcje: uszczelnienie nawierzchni, ochrona podbudowy
Stosowane są pod warstwy z mieszanek mineralno - asfaltowych układanych na gorąco w nawierzchniach komunikacyjnych podatnych lub półsztywnych dróg, autostrad, lotnisk, ulic, chodników itp. dla każdej kategorii ruchu (w nawierzchniach remontowanych i nowo budowanych)
Efekty działania
Geowłókniny do nawierzchni bitumicznych wykonywane są z ciągłych lub ciętych włókien łączonych mechanicznie i posiadają strukturę pozwalająca na ich nasączenie asfaltem lub emulsją asfaltową
Przy doborze należy zwrócić szczególna uwagę na jednolita grubość i strukturę geowłókniny, co ma decydujące znaczenie dla jej równomiernego nasycenia asfaltem lub emulsją asfaltową. Najwyższą jednorodnością odznaczają się geowłókniny z włókien ciągłych łączonych mechanicznie.
Istotne parametry i zalecany zakres (wartości średnie):
funkcje: wzmocnienie nawierzchni drogowych
Stosowane w konstrukcjach nowobudowanych i remontowanych górnych warstw jezdni o nawierzchniach z mieszanek mineralno - asfaltowych
Efekty działania
Geosiatki do wzmocnienia nawierzchni bitumicznych wyróżniają się dużymi i w przybliżeniu równymi wytrzymałościami na rozciąganie w kierunku podłużnym i poprzecznym przy wydłużeniach pozwalających na przejęcie sił rozciągających w mieszankach mineralno - asfaltowych (max. 3%). Mogą być produkowane z włókien szklanych, węglowych lub bazaltowych, oraz być wstępnie powlekane bitumem.
Przy doborze najważniejsze jest zwrócenie uwagi na wytrzymałość materiału, oraz jego wydłużalność (max. 3%). Wskazane ze względów technologicznych jest stosowanie siatek wstępnie powlekanych bitumem.
Istotne parametry i zalecany zakres (wartości średnie):
funkcje: wzmocnienie nawierzchni drogowych, uszczelnienie nawierzchni
Stosowane w konstrukcjach nowobudowanych i remontowanych górnych warstw jezdni o nawierzchniach z mieszanek mineralno - asfaltowych
Efekty działania
Geokompozyty do wzmocnienia nawierzchni bitumicznych mają postać geowłókniny do nawierzchni bitumicznych, zespolonej z geosiatką z włókna szklanego, bądź/i wzmacnianej przeszyciem z włókna szklanego. Wyróżniają się one dużymi i w przybliżeniu równymi wytrzymałościami na rozciąganie w kierunku podłużnym i poprzecznym, przy wydłużeniach pozwalających na przejęcie sił rozciągających w mieszankach mineralno - asfaltowych (max. 3%).
Przy doborze należy zwrócić uwagą na wytrzymałość materiału i jego wydłużalność (max. 3%), a także na jednolita grubość i strukturę geowłókniny, co ma decydujące znaczenie dla jej równomiernego nasycenia asfaltem lub emulsją asfaltową. Najwyższą jednorodnością odznaczają się geowłókniny z włókien ciągłych łączonych mechanicznie.
Istotne parametry i zalecany zakres (wartości średnie):